Yogahouding - Goddelijke held

Lesprijzen
1 uur:€ 38,- per maand
€ 106,- per kwartaal
Student:€ 30,00 per maand
€ 80,- per kwartaal
Lestijden
Maandag:19:00 – 20:00 uur
Aanmelden kan via het aanmeldformulier of door te bellen naar 010 - 249 93 22 of naar 010 - 476 13 32 AANMELDEN

Flow Yoga

Flow yoga is een yogavorm waarbij het lichaam actief beweegt met aandacht voor bewustwording. Juist de combinatie van het versterken van de conditie van het lichaam, beheersing en souplesse van de spieren en de aandacht waarmee dit gebeurt, maken deze yogavorm zo bijzonder.

Flow yoga is een variant op de klassieke hatha yoga zoals deze in onze Integrale yogalessen wordt gegeven, maar waarbij de houdingen op een vloeiende wijze in elkaar overgaan en tezamen een oefening vormen. Een welbekend voorbeeld van een dynamische hatha yoga oefening is de Zonnegroet. De ademhaling speelt, evenals bij de Hatha Yoga, een grote rol.

Flow yoga is een aanrader voor als je meer fysieke uitdaging zoekt. Ook als je veel onrustige gedachten hebt kan deze vorm van yoga je helpen de aandacht naar de fysieke ervaring te verplaatsen. De dynamische oefeningen vragen namelijk veel aandacht en inspanning. Doordat je meer fysieke kracht en concentratie opbouwt zul je de uitwerking ook gaan ervaren in je dagelijkse leven, o.a. doordat je meer zelfvertrouwen ontwikkelt.

Een les van een uur is opgebouwd uit de volgende onderdelen:

Warming up – 10 minuten

D.m.v. losmaakoefeningen en ademoefeningen wordt het lichaam voorbereid op de oefeningen.

Flow yoga – 40 minuten

In de flow van het ademritme wisselen verschillende houdingen elkaar af met verdieping in inspannende houdingen. Daardoor wordt veel energie vrijgemaakt in het lichaam. Grenzen worden op een intensieve maar wel bewuste manier opgezocht en verlegd. Het lichaam wordt van binnenuit opgewarmd wat een reinigend effect heeft op de klieren en het zenuwstelsel en ervoor zorgt dat spieren en gewrichten gemakkelijk soepel worden.

Eindontspanning – 10 minuten

De inspannende houdingen met aandacht op de adem zorgen ook voor het beleven van innerlijke rust. Tijdens deze eindontspanning mag je gaan liggen en onder begeleiding van muziek en aanwijzingen van de docent wordt het lichaam geheel ontspannen en kunnen energieën vrij door het lichaam stromen. De vrijgemaakte energie kan worden opgenomen door het zenuwstelsel, dat hierdoor versterkt wordt. Er kan een stap worden gemaakt naar de ervaring van innerlijke rust en beheersing van het denkvermogen.

Gratis nieuwsbrief